meta data for this page
  •  
No ACL setup yet! Denying access to everyone.

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
user:petros [2025/02/09 07:04] petrosuser:petros [2025/02/09 07:12] (aktualna) petros
Linia 1: Linia 1:
 ====== Petros ośmiokrotny ====== ====== Petros ośmiokrotny ======
 <block right round box 30% centeralign> <block right round box 30% centeralign>
-//Bo ludzie Ciebie nie rozumieją. A jak zrozumieją, to uciekają z krzykiem...// +<inline lo>//Bo ludzie Ciebie nie rozumieją. A jak zrozumieją, to uciekają z krzykiem...//</inline> 
-{{ :user:petros_suffo_300.jpg?direct&200 |Na ciemnym tle, siwobrody mężczyzna o rozgorączkowanych oczach, z twarzą schowana za półmaską z pochłaniaczami}} +{{ :user:petros_suffo_300.jpg?direct&150 |Na ciemnym tle, siwobrody mężczyzna o rozgorączkowanych oczach, z twarzą schowana za półmaską z pochłaniaczami}} 
-Postproletariacki i transanarchistyczny kolapsnik z fetyszem infrastruktury.+<inline lo>Postproletariacki i transanarchistyczny kolapsnik z fetyszem infrastruktury.
  
-Czasami anarchista, zawsze antypaństwowiec i antykapitalista. +Czasami anarchista, zawsze antypaństwowiec i antykapitalista.</inline> 
 </block> </block>
  
Linia 18: Linia 18:
 ===== Karmiczny bohater komiczny ===== ===== Karmiczny bohater komiczny =====
 (Nasz) nawyk polegania na ideologiach i wielkich planach zaczerpnięty jest z języka tragedii, gdzie wielcy bohaterowie dla idei ryzykują wszystkim. To oczywiście jest materiał na wielką literaturę i dramat, lecz bohaterowie tragiczni zwykle giną, a często zabierają ze sobą wszystkich swoich bliskich. (Nasz) nawyk polegania na ideologiach i wielkich planach zaczerpnięty jest z języka tragedii, gdzie wielcy bohaterowie dla idei ryzykują wszystkim. To oczywiście jest materiał na wielką literaturę i dramat, lecz bohaterowie tragiczni zwykle giną, a często zabierają ze sobą wszystkich swoich bliskich.
 +
 Może więc nie jest to najlepszy model dla konstruktywnej zmiany. Może więc nie jest to najlepszy model dla konstruktywnej zmiany.
 +
 W zamian Johnson proponuje zadziwiającą alternatywę: bohatera komicznego. Bohater komiczny to zwykle niezgrabiasz, w zagubieniu plączący się po scenie, z celem nie bardziej ambitnym niż wyjść z opałów z całą skórą na grzbiecie. Jest żywą antytezą herosa, a jego wysiłki, aby przetrwać, nie zaskarbią mu tego rodzaju szacunku, za jakim najwyraźniej tęskni tak wielu koryfeuszy zmian społecznych. Jednak inaczej niż bohater tragiczny, to on właśnie zwykle pozostaje wśród żywych, a często doprowadza i resztę obsady do końca spektaklu. W zamian Johnson proponuje zadziwiającą alternatywę: bohatera komicznego. Bohater komiczny to zwykle niezgrabiasz, w zagubieniu plączący się po scenie, z celem nie bardziej ambitnym niż wyjść z opałów z całą skórą na grzbiecie. Jest żywą antytezą herosa, a jego wysiłki, aby przetrwać, nie zaskarbią mu tego rodzaju szacunku, za jakim najwyraźniej tęskni tak wielu koryfeuszy zmian społecznych. Jednak inaczej niż bohater tragiczny, to on właśnie zwykle pozostaje wśród żywych, a często doprowadza i resztę obsady do końca spektaklu.